سفارش تبلیغ
صبا ویژن

لوله کشی گاز

لوله کشی گاز

لوله کشی گاز ساختمان باید طبق اصول و استاندارد های لازم و با تایید کارشناس اجرا شده باید حتما توسط افراد متخصص و آموزش دیده انجام شود. خدمات لوله کشی ساختمان کاراباما ارائه کننده کلیه خدمات لوله کشی گاز ، نصب کنتور و اضافه کردن انشعاب است.

 

اجرای لوله کشی گاز ساختمان

لوله کشی گاز باید بعد از پایان دیوار چینی در اجرای ساختمان مسکونی و قبل از شروع مرحله گچ و خاک انجام شود. از آنجایی که لوله کشی گاز ساختمان اهمیت بسیاری دارد این کار باید اصولی و طبق استاندارد های شرکت گاز، و همینطور طبق نقشه لوله کشی گاز ساختمان توسط کارشناس متخصص و با تجربه انجام شود.

 

مراحل انجام لوله کشی گاز

انجام تشکیل پرونده در سازمان نظام مهندسی و تعیین مهندس ناظر

تعیین پیمانکار لوله کشی گاز

پایان عملیات لوله کشی

گرفتن تایید از مهندس ناظر

نصب علم و کنتور گاز

 

موارد و نکات لازم اجرا در لوله کشی گاز

چربی زدایی و زنگ زدایی اولیه انجام پذیرد .

 پرایمر زنی در هوای بارانی، مه سنگین، در گرد و غبار و یا در درجه حرارت زیر ( 5 +)درجه سانتیگراد مجاز نمی باشد .

 در محل اتمام نوار پیچی باید نوار سه دور روی هم پیچیده شود .

 در صورتی که حلقه نوار در هنگام نوارپیچی به پایان برسد، نوار جدید باید حداقل یک دور بر روی نوار قبلی پیچیده شود .

 در صورت عبور لوله توکار از نقاط مرطوب و یا نقاطی که در تماس با آب قرار میگیرد، باید نوارپیچی با یک لایه اضافه انجام شده و جمعاً دو لایه نوارپیچی با روی هم پیچی 50 %انجام شود .

درصورتی که نوارپیچی لوله ها قبل از جوشکاری انجام شده باشد، باید نوارپیچی سرجوشها و اتصالات توسط نوار نرم مخصوص سرجوشها و اتصالات انجام شود .

 لوله های گاز توکار که بوسیله مصالح ساختمانی پوشیده می شوند ، باید از سایر لوله های تاسیساتی و کابل برق حداقل 10 سانتیمتر فاصله داشته باشند. در صورتی که حفظ فاصله ذکر شده در تقاطع لوله های گاز با سایر لوله های تاسیساتی یا کابل برق مقدور نباشد ، باید لوله گاز را از سایر لوله ها بوسیله عایق حرارتی و از کابل برق با غلاف پی وی سی یا انواع دیگر جدا نمود .

 

عایق کاری لوله کشی گاز

عایق کاری لوله کشی گاز توکار با استفاده از پرایمر و نوار پرایمر انجام می شود. لوله های توکار ابتدا میبایست چربی زدایی و زنگ زدایی شوند. سپس سطح لوله، پرایمر زده شود. پس از خشک شدن پرایمر (تا حدی که اگر به آهستگی با انگشت به آن زده شود اثر انگشت بر روی آن نماند) نوار پیچی با روی هم پیچی 50 %انجام شود به این ترتیب که هر دور نوار 50 %عرض دور قبلی را بپوشاند .

 

قیمت لوله کشی گاز

به طور کلی قیمت دستمزد لوله کشی گاز به عواملی از جمله تعداد واحدها و میزان حجم کار ، جنس لوله ها و اتصالات بکار رفته در لوله کشی گاز بستگی دارد. همین طور انتخاب مسیرهای طولانی و نقشه طرح نیز بر روی قیمت دستمزد لوله کشی گاز تاثیر دارد.

قیمت متری لوله کشی گاز بسیار شفاف و واضح است. در این نوع قیمت گذاری، دستمزد بر اساس مسافت لوله کشی گاز از کنتور تا دستگاه را تعیین می‌شود. البته باید اشاره کرد هزینه لوله کشی گاز به صورت توکار و روکار با هم متفاوت هستند.

قیمت دستمزد لوله کشی گاز در “کاراباما” به دلیل اهمیت به مشتری مداری و جلب رضایت مشتریان بسیار منصفانه و شفاف است. در “کاراباما” دیگر نیازی به صرف هزینه های اضافی و دادن انعام به تعمیرکار در لوله کشی گاز نیست.